Ještědsko-kozákovský hřbet ~ 312 m.n.m.

Via ferrata Vodní brána - modrá B/C - B/C

Popis

Opravit údaje

Charakteristika

Jedná se o jednoduchou cvičnou ferratu ideální pro začátečníky i děti v nádherném prostředí nad řekou Jizerou. Ferrata byla v roce 2022 prodloužena až k přístupové cestě (dříve začínala o 10 v.m. výše - cca 30m před skálou vlevo, 10m nahoru po sestupové cestě a vpravo pěšinou ke skále). Skála je hrubá, s dostatkem přírodních stupů, neklouže, bez nějakých těžkých úseků, na konci je lanový most ze 3 vzájemně nesvázaných lan. Kdo nechce na most, před závěrečným výstupem se vydá vlevo na sestupovou cestu. Z vrcholu jsou parádní výhledy na Jizeru a její okolí.

Příjezd

Viz. GPS souřadnice, parkoviště u garáží na konci ulice U Tunelu. Druhá možnost je zaparkovat u silnice č.292 zde: 50.61603, 14.30469.

Nástup

Od parkoviště na konci ulice U Tunelu se vydejte lesní cestou po proudu řeky Jizery cca 250m. Nástup na ferratu je přímo z této lesní cesty. V druhém případě se od silnice č.292 vydejte po žluté na východ po lesní cestě, po 150m se cesta stočí vpravo, zde však půjdete rovně do lesa po vyšlapané lesní pěšině dolů z kopce a po dalších 150m přijdete k vrcholu ferraty, odkud sestupovou cestou dojdete k nástupu.

Sestup

Sestup velice příkrou lesní pěšinou proti směru hodinových ručiček (docela dobře dozajištěný lany) zpět na přístupovou cestu u řeky Jizery. V druhém případě lesní pěšinou nahoru až k silnici č.292.

Zajímavosti

Jedna z nejlepších ferrat v ČR pro začátečníky.

Ferraty v Semilech patří mezi nejhezčí ferraty u nás.