Dolomites ~ 2209 m.n.m.

Popis

Opravit údaje

Charakteristika

Skvělý okruh, jedna z nejzajímavějších via ferrat v Pala. Důraz je kladen na zážitek z hor a ne na krátké, dobře zajištěné úseky ferraty. Celá ferrata probíhá v divoké skalní scenérii s roklemi a výklenky a vyvrcholení nastává ve volitelném pokračování na impozantní Croda Granda. Sestup "Sentiero Vani Alti" a výstup na Croda Granda nejsou zajištěny ocelovými lany (byly odstraněny) a vyžadují zkušenosti s alpským lezením.

Příjezd

Dálnice A22 Brennero - výjezdu Auer / Ora a po státní silnici 48 do Predazzo, pokračujte po státní silnici 50 přes Passo di Rolle do Fiera di Primiero. Zahněte doleva směrem na Passo Cereda / Agordo a po prvních zatáčkách zahněte doleva (rovně) do Val Canali na Rif. Cant del Gal. Z chaty můžete popoojet ještě 1,2 km na malé turistické parkoviště.

Nástup

Z parkoviště po trase č.707 na Rif. Treviso (1631 m, 1 hodina), kolem křižovatky "Vani Alti" na rozcestí Via ferrata Fiamme Gialle (deska) a pokračujte k začátku ferraty ve 2410 m (2 hodiny od Rif. Treviso).

Sestup

Pro méně zkušené lezce je nejlepší zpět opět přes ferratu (2,5 hodiny na Malga Canali). Sestup Vani Alti: Z Forcella del Marmor do Bivacco Reali (15 min.) A pokračujte mírně do kopce na východním křídle Cima Vani Alti (2728 m), po stezce označené červenými tečkami ve směru na "Vani Alti" do sedla. Odtud sestoupejte mezi Cima Vani Alti a Sass da (2733 m), cesta vede až do hřebene se skalními deskami, Forcella Vani Alti (2518 m, N46.24129, E11.92101). Poté doprava dolů směrem na Rifugio Treviso (červený nápis na kameni) na útes, který se klikatí (1+), slézejte dolů do podhůří (N46.24073, E11.91831) - červené značky. Od úpatí zdi Vallone Vani Alti, až se dostanete na 1959m (červená značka "Vani Alti", N46.24312, E11.91137) po cestě č.707 k Rif. Treviso, odkud dojdete zpět k výchozímu bodu.

Zajímavosti

Tip: Začněte okruh výstupem na Sentiero Vani Alti, abyste mohli stoupat nezajištěným lezením.