Dolomites ~ 1890 m.n.m.

Popis

Opravit údaje

Charakteristika

Geologicky a historicky zajímavá via ferraty přes hřeben - Stará válečná procházka vede přes geologicky zajímavý a členitý hřeben Monzoni, kde se střídavě střídají vápenec a jiné druhy hornin. Stezka není plně zabezpečená, zato nabízí skvělé výhledy. Z Val Monzoni (Val di San Nicolo) se dostanete na výstup krátkou cestou přes ferratu Gino Badia (40m, B), výchozím bodem je také průsmyk San Pellegrino.

Příjezd

Ze severu: Jeďte po dálnici A22 k výjezdu Bolzano Nord a pokračujte podél Karerského průsmyku do Pozza di Fassa. Odbočte doprava a jeďte směrem k Predazzo. Přes Moènu a pak doleva na Passo San Pellegrino.

Z jihu: Po dálnici A22 k výjezdu Neumarkt / Auer. Pokračujte po státní silnici 48 přes Predazzo až těsně před Močnu. Tam odbočíte vpravo na Passo San Pellegrino - parkování v průsmyku.

Nástup

Z parkoviště pokračujte po cestě do údolí kolem Baita Monzoni do Rifu. Taramelli. Odtud vylezete na Passo delle Selle, 2528 m. Případně můžete přijet z průsmyku Pellegrino asi za 2 hodiny (s použitím lanovky za 3/4 hodiny) se dostanete na Pso. delle Selle (Via ferrata Bepi Zac). Pokud se rozhodnete vylézt na via ferrata Gino Badia, vydejte se po silnici č. 641 před Baita Monzoni.

Sestup

Jděte na sever po trase č.624 do Rifugio Valaccia a pokračujte dolů do Monzonitalu do výchozího bodu. Pokud jste přišli z průsmyku Pellegrino, vylezete do asi 2048 m hned zpět do Pso. d. Selle.