Totes Gebirge ~ 1225 m.n.m.

Leadership Klettersteig - C

Popis

Opravit údaje

Charakteristika

Jednoduchá a krátká ferrata v blízkosti Hallstattu vhodná například pro nováčky. Na jejím vrcholu jsou lavičky, vhodné pro odpočinek či svačinu.

Příjezd

Z Prahy směr Linz, poté na Bad Ischl a Bad Goisern. Z Bad Goisern směr Lasern, touto vesnicí projet a klikatou cestou nahoru  k parkovišti u Berghof Predigstuhl. Ukazatele po celé cestě.

Nástup

Z parkoviště šotolinovou cestou směrem od chaty. Je značena pro lyžaře a malinkou žlutou šipkou Klettersteig. Na prvním rozcestí po cca 100m od parkoviště doleva nahoru zase po žluté šipce. Cesta se stáčí zpět směrem k chatě. Dojdete na rozcestí kde jsou žluté turistické šipky doprava i doleva na Predistuhl. Dáte se směrem doprava po Wanderweg 245 stále po šotolinové cestě směr Predistuhl. Po necelém kilometru uvidíte na stromě vlevo modré značky Klettersteig Leadership a Klettersteig Mein Land, Dein Land. Na Leadeship půjdete vlevo do lesa strmě do kopce po Wanderweg Predistuhl. Nenechte se zmást červenými šipkami nastříkanými v lese, jsou pro těžbu dřeva. Musíte pořád nahoru po turistické značce a až cca ve 2/3 kopce začíná Klettersteig Leadeship. Je označena šipkou vlevo k nástupu a modrou tabulkou na stromě.

Sestup

Normální značenou cestou zpět na parkoviště. Lze i obejít a přijít zleva k Berghofu Predigstuhl. Nebo vhodné spojit ještě s ferratou Mein Land, Dein Land. Stačí v místě 47.66103N 13.64073E odbočit podél skály dolů. Ušetříte si tak značné klesání a následné stoupání.

Zajímavosti

- lezení komínem ve skále