Lavanttaler Alpen ~ 415 m.n.m.

Klettersteig Dreifaltigkeit - C

Popis

Opravit údaje

Charakteristika

Krátké, ale přesto zajímavé tréninkové via ferraty uprostřed pohraniční komunity Lavamünd. Stezka vede ve skalách pod kostelem Nejsvětější Trojice postaveným v roce 1690 hrabětem von Neuhäuslem (jako mírová nabídka pro osvobození Turků). Sestup si můžete s úctou užít na Via Crucis. Shrnutí: krátké via ferraty s vysokým faktorem zábavy a kulturním vyžitím na sestupu.

Příjezd

Na dálnici A2, sjezd na St. Andrä a pokračujte po hlavní silnici přes St. Paul do Lavamünd. Ve vesnici směr na Slovinsko, dokud nenajdete „kryté“ parkoviště u Marterl, nalevo před železničním přejezdem / bývalou stanicí.

Veřejnou dopravou: Vlakem do St. Paul a poté autobusem.

Nástup

Z parkoviště pokračujte po zpevněné silnici směrem ke kostelu Nejsvětější Trojice, dokud lesní stezka neodbočí vpravo pod skalní stěnu. Ta vede přímo pod ferratu.

Sestup

Z kostela Nejsvětější Trojice odbočte vlevo dolů po křížové cestě po zpevněné silnici až zpět na hlavní silnici. Případně můžete také sledovat křížovou cestu na Burgstallkogelu a sestoupit přímo do okresu Pfarrdorf.

Zajímavosti

- Na skalní stěně vedle ferraty je nově zřízen horolezecký park se snadnými lezeckými cestami.

- Díky své rychlé dostupnosti je stezka také snadno kombinovatelná s "Walter Mory klettersteig" - z Petzenbahn se dostanete do Lavamündu asi za 20 minut.