Berchtesgadener Alpen ~ 2208 m.n.m.

Grandlspitz Klettersteig - C/D

Popis

Opravit údaje

Charakteristika

Grandlspitz Klettersteig je alternativa pro to, když chcete na nějakou ferratu v této oblasti a Königsjodler se vám zdá moc obtížný a hlavně dlouhý. Zde vás čeká pouze 170m lezení, ale i tak si užijete stejné výhledy. Jedná se o kolmou, sportovní via ferratu, s nejtěžšími úseky C/D v horní části. Celá trasa je velice dobře zajištěná.

Příjezd

Salzburg - Bishofshofen a dále po B164 do Dientner Sattel. Parkoviště Erichhütte je napravo u Hochkönigstraße – viz. GPS souřadnice.

Nástup

Od parkoviště nahoru po cestě č. 432 k Erichhütte, přímo u chaty vpravo stále po cestě č. 432 směr Grandlspitz a Königsjodler Klettersteig. Na rozcestníku 1713m vlevo směr Hochkönig, stále po cestě č. 432 (vpravo bude Taghaube). Na rozcestníku ve výšce 2036m vpravo směr Grandlspitz Klettersteig až na vrchol sedla, kde odbočíte vlevo a po cca 200m jste na začátku ferraty.

Sestup

Vrchol obejděte zleva a poté zahněte vpravo, prvních cca 100m sestupu je zajištěných ocelovým lanem, dalších cca 100m je již nezajištěných, ale velice příkrých po suťovitém terénu - v žádném případě nelze doporučit za vlhka! I za sucha je třeba maximální opatrnost! Dále vyšlapanými pěšinkami přes zatravněný terén zpět k sedlu a po přístupové cestě k Erichhütte a dále až na parkoviště.

Zajímavosti

Naprosto fascinující výhledy během celého nástupu, výstupu i sestupu!

Sestup z ferraty je možné si zpestřit výstupem na Taghaube, místo sestupu ze sedla vpravo dolů jděte rovně hřebenovkou až na Taghaube a poté sestupte přímo k Erichhütte.

Celkové převýšení od parkoviště až na vrchol Grandlspitz je 930m.