Karavanke ~ 534 m.n.m.

Popis

Opravit údaje

Charakteristika

První skutečná via ferrata, která kdy byla ve Slovinsku postavena moderním způsobem. Stavba a získání všech požadovaných povolení bylo celoročním bojem na všech úrovních, ale nakonec byla ferrata Gonzarjeva Peč oficiálně otevřena 3. dubna 2011. Via ferrata se nachází na skále nad městem Vinska Gora, poblíž hlavní silnice Celje - Velenje (Severní Slovinsko, Štýrsko).

Přibližně 70 metrů dlouhá via ferrata dosahuje až obtížnosti D/E a je určena pouze pro zkušené horolezec s potřebným vybavením. Díky poloze na jih je stezka v podstatě přístupná po celý rok a je uzavřena až v prosinci a lednu kvůli ledu a sněhu.

Příjezd

Z Mariboru na E57 do Malé Pirešice. Zde zahněte doprava a na silnici číslo 4 do Vinské Gory a tam k farnímu kostela Župnijska cerkev sv. Janez Krstnik. Parkoviště je před kostelem. Z Korutanů se dostanete na Vinskou Goru po silnici Gradec č. 4.

Nástup

Od kostela se vydejte po silnice směrem nahoru a v pravotočivé zatáčte odbočte ostře vlevo nahoru na úzkou asfaltku. Po cca 500m u vtipné cedulky POZOR PES! Průchod na vlastní nebezpečí! odbočte vpravo do lesa. Lesní cesta se po chvíli rozděluje doprava nahoru a doleva ke skále. Vydejte se vlevo po turistických značkách a po cca 300m dorazíte k nástupu.

Sestup

Z konce ferraty se dejte vlevo dolů (všechno dobře značené), nejprve sestoupíte zpět k začátku ferraty a poté přístupovou cestou zpět na parkoviště. Exponovaná část sestupu je jištěna zábradlím.