Goldberg group ~ 792 m.n.m.

Freifall Klettersteig - D

Popis

Opravit údaje

Charakteristika
Volný pád je stav, kdy něco padá, aniž by se to odpočátku pádu až po dopad čehokoliv dotklo... To je přesně to, co si myslíte a cítíte, když překročíte roh na samém vrcholu takzvaného volného pádu -> "Freefall" -> Freifall via ferrata, která byla vystavěna na břidlicové skále a otevřena na počátku roku 2018.
Je to skvělá a velmi exponovaná ferrata. Stojíte-li přímo na okraji odkryté hrany, můžete si skutečně myslet, že jste ve volném pádu. Užijete si také bezkonkurenční, mimořádně dlouhý a vysoký lanový most.
Je ideálním doplňkem nové na jaře 2018 otevřené rodinné feratě Klammfloch a původní obtížnější Kitzklettersteig.

Náročnost
3 z 5 - čas (potřebný celkem) je: 2hod. a 0min. (150min.)

Příjezd
* Autem ze Salcburku na A10 do Bischofshofenu a Zell am See, pak na B311 do Taxenbachu. Těsně před čerpací stanicí nalevo odbočíte vlevo. Poté postupujte podle značek na parkoviště Kitzlochklamm.
* Veřejnou dopravou - vlakem do Taxenbachu a pěšky na Klammeingang na východním okraji města.

Nástup
* Pokud míříte pouze na tuto ferratu pak jděte z poklady "Klammfloh" a dostanete se po "Klammweg" do kopce. Po průchodu strmým schodištěm se Klammweg rozděluje. Odbočte vpravo (nikoli vlevo ve směru poustevny), po níž následují galerie. Po nejdelším tunelu, takzvaném "Kitzloch"u, začíná "volný pád" přímo u mostu při východu z tunelu. Zábradlí je třeba překročit a vylézt přes okraj.
* Pokud však máte v plánu více ferrat v soutězce, pak začněte (1) rodinnou Klammfloch, pokračujte (2) Kitzklettersteig a tuto (3) si nechte na závěr - viz TOPO.

Sestup
Od výstupu jděte trochu do kopce a pak odbočte vpravo dolů do velmi strmého lesa (za mokra nebezpečné) - kolem výjezdu lanovým mostem - dokud se znovu nedostanete na Klammweg.

Zajímavosti
* Lanový most a okraj hrany jsou v současné době bezkonkurenční.
* Ferrata nastavuje nové standardy v konstrukci ferrat. Byly instalovány dynamické kotvy (ohebné ocelové smyčky) a dynamické smyčky.