Dolomites ~ 2506 m.n.m.

Popis

Opravit údaje

Charakteristika

Via ferrata Ceria Merlone je kontroverzní památkou ze 60. let, kdy bylo obzvláště populární „umělé lezení“. Nesčetné žebříky (bývalo tam více než 300 příčlí) vedly po velmi exponované až téměř svislé skále členité severozápadní hory Cima Cadin di Nord-Est. Aby se snížil počet padajících kamenů ze sutinového pole v horní části stoupání, byly vybudovány zánramy. Skvělý výhled ze summitu (Drei Zinnen, Cristallo, Sorapìs, Marmolada atd.) s exponovaná via ferrata dělají skvelý turistický zážitek v Dolomitech.

Příjezd

Ze severu: přes Lienz nebo Brixen do Toblachu. Odbočte na jih a vydejte se po státní silnici 51 do Schluderbachu. Pokračujte po státní silnici 48b až ke vjezdu do Misuriny. Pokračujte po Drei-Zinnen-Strasse asi jeden kilometr na parkoviště Rifugio Fratelli Fonda Savio na pravé straně silnice (bez poplatků).

Z jihu: přes Vittorio-Veneto do Cortiny d'Ampezzo a dále na Passo Tre Croci do konce Misuriny. Dále jako ze severu.

Veřejná doprava: vlakem do Toblachu a autobusem k jezeru Misurina.

Nástup

Vystoupejte z parkoviště po trase č.115 (nejdřív lesní cesta, pak turistická stezka) k Rifugio Fratelli Fonda Savio (2367 m.n.m.). Vystoupejte od chaty po cestě č.112 směrem na Cadin del Nevaio. Na zadní stěně suti (u rozcestníku) doleva a skrz propadlinu (často starý sníh) k začátku ferraty.

Sestup

Stejný jako nástup.

Zajímavosti

Nízké obtížnost nezahrnuje to, že je ferrata extrémně exponovaná!